kolacje firmowe
Kolacje firmowe są idealnym sposobem na przeprowadzanie korzystnych interesów, a także integrację pracowników firmy.

Należy dobrać charakter spotkania do okazji oraz okoliczności. Inne miejsce wybierzemy na kolację z partnerami biznesowymi, a inne z pracownikami czy współpracownikami. Bardzo istotne jest przestrzeganie obowiązującej etykiety i pozostawienie po sobie dobrego wrażenia.

Kogo i gdzie zaprosić?

Po udanych negocjacjach i podpisaniu umowy warto zaprosić partnera biznesowego i wszystkie osoby, jakie w tym uczestniczyły, na kolację. Świadczy to o naszym profesjonalnym wizerunku i postrzeganiu nas jako godnego partnera w interesach. Wówczas można określić, jaki charakter będzie miało spotkanie – oficjalne czy mniej oficjalne. Zawsze należy trzymać się jednej zasady: odpowiedniego rozplanowania miejsc dla gości. Nie można doprowadzić do sytuacji, by jakakolwiek osoba zaproszona nie miała partnera do rozmowy. Na kolację firmową najlepsze są już sprawdzone lub polecane miejsca. Jedzenie, obsługa i wnętrze powinny być na wysokim poziomie. Warto wcześniej dowiedzieć się o zwyczajach żywieniowych gości, by dopasować dla nich odpowiednie menu. Zawsze można zlecić organizację kolacji firmowej profesjonalistom, ale finalnie to organizator i tak odpowiada za całość swoim wizerunkiem.

Zasady savoir-vivre

 

Przy kolacjach firmowych należy stosować się do ogólnych zasad savoir-vivre. Gospodarz spotkania musi zająć się wszelkimi sprawami organizacyjnymi. Od rezerwacji, umiejscowienia gości, wybrania odpowiedniego menu, po prowadzenie rozmów oraz całego spotkania. Organizator kolacji powinien potrafić doradzić gościom. Dlatego wcześniej warto wiedzieć, w czym specjalizuje się wybrana restauracja. Używanie sztućców we właściwy sposób, kończenie posiłku, zapłata rachunku i zostawienie napiwku to bardzo ważne elementy obowiązującej etykiety. Stosowanie się do niej uchroni przed popełnieniem przysłowiowej gafy. Dzięki miłej atmosferze i dobrej kolacji goście będą pozytywnie wspominać spotkanie i organizatora.